-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48571 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:183

نون ساكن به حروف يرملون كه ميرسد، ادغام ميشود; چرا در قرآن با خط عثمان طه در بعضي موارد مانند آيه 26 سورة بقره أن يضرب، حرف يأ را بدون تشديد نوشته، ولي در موارد ديگر كه همين اتفاق افتاده، روي حروف يرملون تشديد گذاشته است؟

ادغام نون ساكن و تنوين در نزد چهار حرف يمون به قرائت همة قرأ با غُنّه است (روايت خلف از حمزه در نزد ي و و بدون غنّه و روايت خلاّد ـ راوي ديگر حمزه ـ مانند همة قرأ با غنّه است) و چون صفت مدغم (غنّه) باقي ميماند، آن را ادغام نافض هم گفتهاند. براي صحت عنه بايد صداي پيچيده شده در خيشوم را به اندازة دو حركت نگاه داشت. ادغام نون ساكن و تنوين در نزد دو حرف ر و ل نزد همة قرأ، بدون غنّه است و چون در اين ادغام اثري از مدغم (نون و تنوين) باقي نميماند به آن ادغام كامل هم گفتهاند.(ر.ك: تجويد جامع، ابراهيم پور فرزيب، ص 74، انتشارات سمت، چ سوم، تهران 1379.) اينك با دانستن قاعدة ياد شده، علت گذاشتن تشديد بر روي حروف ر و ل روشن است، در مورد حرف م در خط عثمان طه مانند دو حرف ر و ل با آن رفتار شده است; يعني قاري بايد آن را بدون غنّه و با ادغام كامل قرائت كند، مانند نَسيـًا مَّنسيـّا (مريم، 23) اَمرًا مَّقضيـّا (مريم، 21)، مَثَلاً مّا (بقره، 26)( اصطلاحات ضبط آخر قرآنهاي با خط عثمان طه، مانند قرآن با ترجمه دكتر سيد جلال الدين مجتبوي، ص 606 و 607، انتشارات حكمت، چ اول، تهران، 1371.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.